A je to tu zase. Kupy růžových stvoření skrytých v půdě, mající připraveno
na své nepřátelské bratříčky bazuky, granáty, pistole a jiné zabijácké pomůcky. Ano, to zní jako 3. světová válka.
Boj, ve kterém si nikdo nemůže být jist svým vlastním životem. Závod, do něhož se přihlásil prozatím neznámý
tým, hájící barvy pirátů - Blood Keeper. Ve složení kapitán Laky a jeho skupina, která obsahuje taková zvučná
jména jako Hornet, Diablo, Sarevok, Knight, Max Damage, Calisto a Jazz se chystají dosáhnout nejvyššího
červího vyznamenání. Jejich cílem je vyhrát Worms Armageddon. Cesta však bude dlouhá, těžká a
nevyzpytatelná, a proto si v následujících odstavcích popíšeme, jaké nebezpečí na ně vlastně číhá.
Nejdříve však musíme vyzdvihnout firmu, která za tento projekt může. Po úspěchu prvního a druhého dílu se
Team 17 rozhodl udělat třetí pokračování červích válek. Děkujeme.
Worms Armageddon představují několik odlišných způsobů hraní, a tak si je postupně představíme.
SINGLE PLAYER - čím dříve začít, než právě single playerem. Je to asi nejrozšířenější způsob hry. Zde
totiž můžete rasit počítač (červy???), vašeho kamaráda či oba dohromady. Nastavíte si terén, čas potřebný k akci
(20, 30, 45, 60 či 90 vteřin), možnost přepínání mezi červíky a způsob jejich rozmístění, počet kol a životů červů,
druh a množství zbraní, která můžete v kole používat, kadenci zbraní a další maličkosti. Pak již stačí pouze kliknout
na playing game a vše může začít. Zde musím podotknout, že počítač je sice dobrý protivník (někdy vás může až
deptat jak neomylně a perfektně vás zasáhne), protože s bazukou či granátem umí nepřekonatelně zacházet.
Bohužel se však rozsah zbraní, které používá, dá spočítat do desítky, to znamená, že použití lana v podobě
počítačového červa se asi nedočkáte.
TRAINING DISCIPLINES - zde trénujete a vylepšujete umění v zacházení s červy. Učíte se lépe používat
lano, trénujete létání s ovcí, střílení a házení granátu na cíl a další zacházení se zbraněmi. Za úspěchy v tréninku
dostáváte medaile. Bronzová, stříbrná a zlatá za perfektní ovládnutí zbraně.
MISSION - tady čeká několik předem připravených misí a úkolů. Úkoly vypadají na první pohled
jednoduše, ale po bližším prozkoumání to není žádná procházka růžovým sadem. Někdy stačí dojít pro zvláštní
bednu, nacházející se většinou na druhém konci mapy, jindy ho omezuje i čas, neboť bedna se například po
deseti kolech potopí. V některých případech má(ají) červ(i) jako hlavní povinost vylidnit vše živé na mapě (kromě
sebe sama). Mission v sobě skrývá několik desítek speciálních map. Červi se ocitnou na houbách, v laboratoři,
na ovoci a v dalších netradičních a zajímavých prostředích. Mě osobně se nejvíce líbila sedmá mise, kdy jsem
dostal dva červi s třiceti životy a měl jsem zabít cizího s životy padesáti. Vypadá to sice lehce, ale červ byl ukryt v
útrobách nezničitelné věže, a tak jsem se musel pomocí šípů a jedné traverzy dostat na vrcholek věže. Opravdu
žádná slast a ještě mi k tomu ten nepřátelskej srabsky ukrytej parchant posílal dárečky v podobě náváděnejch
střel. No nic, na vrchol jsem se dostal, sebral jsem bednu, vypustil vodní létající ovci, kterou jsem tam našel a hurá
za "kamarádem". Podeplul jsem pod mapou, dostal jsem se k červovi a přesně mířenou ovečkou mezi oči jsem
ho poslal na dno oceánu.
DEATHMATCH GAME - způsob hry, která obsahuje 20 kol. Začínáte jako absolutní začátečník a
postupně se výhrami propracujete přes maršála a další hodnosti až na stupeň nejvyšší - Elite. Při prvních kolech
máte početní převahu, později se situace vyrovnává a při posledních dvou misích bojují vaši dva červi proti
patnáctičlenné přesile.
Jednotlivá kola obsahují různé bonusy - bedny se zbraněmi, lékarničky a krabičky s utilitkami.Prostředí ke hraní
obsahují WA mnoho a komu to přesto nestačí, ať se vrhne k udělání si vlastního prostředí, neboť hra obsahuje i
editor map. Červíci komentují dění, a tak zde uslišíte hlášky jako bye, bye; stupid a mnoho dalších. K tomu hraje
hudba, o níž si myslím, že nebude někdy skoro ani vnímána. Dalším plusem Wormsů jsem shledal možnost hraní
až šesti týmů v jednom kole. Vaše výhry, prohry, počet mrtvých červů, úspěchy v deathmatch, Mission a tréninkách
zaznamenává statistika týmu. Těsně před koncem se chci zmínit o zbraních. Hra jich obsahuje okolo čtyřiceti, ale
nových oproti Worms 2 jich zde moc nenajdete. Grafika sice vypadá dětsky a roztomile, ale je to již třetí
pokračování, a proto se grafika již měla více podobat reálnosti. A to je už opravdu vše. U zabíjení červů se
setkáme třeba zase někdy jindy.
Lukáš "růžovoučký zvířátko bez hlavy" Tyller
Chcete vidět hroby červů???
A co takhle pár krajinek???