Je tomu teprve několik málo týdnů, co jsem poprvé obdivoval klady Drakana. Sice jsem k němu nejdříve přistupoval s nechutí pramenící z neoblíbené série Tomb Raider, ale naštěstí po pár okamžicích Rynn nahradila vyvinutou noční můru jménem Lara C.Po shlédnutí úvodní animace se pouštím do samotné hry. Zpočátku vštipuji svým rukám pro mě nezvyklé ovládání (ještě v této době mi dělají pohledy myší nemalé problémy). Po několika úderech základním neopotřebitelným mečem v prvních soubojích zjišťuji nejlepší techniku boje a již se stávám důstojným protivníkem i pro urostlé trolly, kteří se objevují jako každý jiný nepřítel v několika variantách - s jinou zbraní, se štítem atd. Životy pomalu ubývají, ale štěstí mi přeje a nacházím léčivý lektvar. Drakan není jen pouhé sekání mečem a procházení rozsáhlými krajinami, ale citelně se zde projevuje i vliv adventurní části. Také proto nacházím různé klíče, talismany a jiné věcičky pomáhající pro další postup ve hře. Už se těším na tolik proklamovaného společníka jménem Arokh. Můj sen o vzájemné kooperaci s dráčkem se pomalu, ale jistě naplňuje. Přibližně po hodině běhání a skákání s půvabnou Rynn se propracovávám do druhé části hry, neboť správně používám knihu na oltáři, čímž se dostávám nově otevřeným průchodem v podlaze do podzemí. Občas se objeví i jiná překážka než jen pouhý nepřítel. V dungeonu jsou různě nastražené pasti v podobě rychle se pohybujících ostrých velkých seker a do věčných hlubin propadajích se kamenů. Teď již přichází ona očekávaná chvíle, sestupuji po točivých schodech do velké místnosti a snímám kledbu z draka. Po bouřlivém rozhovoru probíhá rituál spojení, při kterém se Rynn stává nedílnou součástí Arokha. Na hřbetu mazlíčka chrlícího oheň se vznáším do neznáma. Před chvílí pro mě nebezpeční protivnící jako trollové jsou nyní na seznamu tzv. jednohubek a velice často okoušejí, jak velké teplo se line drakovi z tlamy. Na řadu ovšem přicházejí i noví nepřátelé. Na obzoru se totiž objevují jiné okřídlené potvory velikostí srovnatelné s miláčkem, na němž právě sedím. Ale i tyto překážky plivající smrtelně nebezpečnou kyselinu, se dají úhybnými leteckými manévry překonat. Zabíjení nepřátel sečnými zbraněmi se stává již trochu stereotypní, to vycítili i autoři hry a já objevuji první luk a obyčejné šípy. Tato zbraň má krom obyčejného střílení i druhý mód - zaměřování(zábavné odpravování nepřátel z bezpečné vzdálenosti). Po chvilce přibývají i kouzelné a ohnivé šípy.
A to by snad mohlo na seznámení s Drakanem stačit, nebo NÉ? Celkově sečteno a podtrženo se hra v titulní roli s půvabnou dívčinou a jejím ohnivým drakem jeví na první pohled velmi výborně. Dojem navíc umocňuje i přítomnost kvalitních a hrou prošpikovaných animací doplňujících děj.
Rynn má míry:
266 (PII)
64 (MB RAM)
3 (D karta)
8,5/10
Laky